So far Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van JokeeneriK - WaarBenJij.nu So far Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van JokeeneriK - WaarBenJij.nu

So far Darwin

Door: Ej

Blijf op de hoogte en volg JokeeneriK

08 September 2014 | Australië, Darwin

6-7*-8 sept

G'day mates!

*Allereerst bedankt voor alle verjaardagsfelicitaties via blog en mail. Gisteren al weer voor de 9e keer mijn 39e verjaardag mogen vieren ;-). Mocht je een kaartje of sms'je hebben gestuurd, dan lees ik die pas over 3 maanden....

De afgelopen dagen relaxed Darwin verkend. Zondag lekker gezwommen bij het hotel, daarna richting Waterfront gegaan. The place to be! Fijn strandje met een groene ligweide onder palmbomen en leuke eettentjes. Heel wat leuker dan de rechte straten van Darwin met schreeuwerige kroegen (dan is Tilburg toch best mooi). Na het zwemmen, geborreld en heerlijk gegeten bij Il Lido, goed tentje!

Maandag mountainbikes gehuurd voor wat actie. Door de botanische tuinen en het Museum & (Aboriginal) Art Gallery of the Northern Territory bezocht. Even op het heetst van de dag binnen afkoelen en meteen maar een lunch meepakken. Daarna doorgefietst en via East Point terug naar Lake Alexander, waar we het hele meer voor ons alleen hadden! 's Avonds zijn we nog naar de Deckchair Cinema geweest, want we konden het natuurlijk niet laten om ook hier naar de (openlucht) bioscoop te gaan. Heel toepasselijk draaide een mooie speelfilm over Aboriginals: Charlie's Country.

Wat ons tot nu toe opvalt in Australië:
Ruim 30 graden Celsius is hier beter te doen dan in Nederland, dankzij de lage luchtvochtigheid en een windje; de mensen zijn heel hartelijk, volgens ons oprecht en wat hebben we al veel voor ons bijzondere vogels gezien, we fotograferen alles wat vliegt, al hier in de stad!

So far Darwin!

• 08 September 2014 - 16:13

Ine:

Lieve zus en deze keer vooral eriK,
    Zien en lezen dat jullie' t (verjaardags)kado goed hebben besteed!
    Nogmaals van harte
    xxx ine & Paul

• 08 September 2014 - 17:44

Pama:

Leuk bericht van jullie met mooie vogels en lekker etentje. Verjaardag goed gevierd.
    Liefs Mapa

• 08 September 2014 - 21:52

Miranda:

EriK, alsnog van harte!!!!! Wie zeurt er nog over leeftijd als je zo jong van geest bent!!
    Goed om te vernemen dat jullie je goed vermaken. Ik lees het met plezier.
    Big hug! Miranda

• 08 September 2014 - 22:33

Sanneke:

Ha die Joke en Erik,
    Beetje laat, maar gefeliciteerd met je verjaardag, Erik!
    Maarre... Volgens mij zitten jullie gewoon stiekem in Tilburg.... fietsen... filmpje pakken.... ;)
    Zonder gekheid: klinkt geweldig daar!
    Groetjes, Sanneke.

• 08 September 2014 - 22:58

José:

Superleuk om jullie verslag te lezen met het idee dat wij dit ook over een maand gaan ervaren. Goed idee die fietsen! Ga ik zeker ook doen ergens. En mooi dat de warmte zo lekker aanvoelt. Ik kijk er naar uit
    José

• 09 September 2014 - 17:43

Vake Luc En Moeke-Anneke :

Jullie verhaal is heel leuk, maar voor ons is Oostenrijk momenteel nog belangrijker.
    Geniet daarginds even veel als wij hier doen!
    A en L

• 09 September 2014 - 20:07

Elleke Besselink:

Klinkt (leest) helemaal top!
    Alsnog gefeliciteerd!!
    Enne ik denk dat het daar veeeeel beter te houden is dan hier! Dus geniet ervan.

Liefs Elleke

• 12 September 2014 - 10:29

Nel:

Hallo Erik en Joke,

Leuk om jullie belevenissen zo te volgen! Klinkt al erg goed allemaal.
    En mountainbiken down under? super, dat wil ik ook!
    Groetjes, Nel Tulmans

• 12 September 2014 - 22:32

Richt:

Lieve Eer!!
    Shiiiiiiiiiiiit!! ben ik je gewoon vergeten! Maar ja, no worries mate, toch? Bij deze wens ik je alsnog al het moois en goeds voor je nieuwe levensjaar. En dat is voor het begin in ieder geval alvast goed gelukt als ik het zo zie.
    Lieve allebei, geniet nog intens! liefs Richt.

• 18 September 2014 - 09:49

Marion:

Hi Erik,

Ik heb je een sms gestuurd voor je verjaardag, maar die lees je dus heeeeuuuul laat.
    Of...ben ik het toch gewoon vergeten? Jep! Alsnog van harte, er zit gewoon wat vertraging op de felicitatie lijn naar het andere eind van de wereld. Van harte man! Dat we nog maar lang maatjes mogen blijven! Geniet van je tijd daar!

groetjes,
    Marion

PS Jullie huis staat er nog goed bij!

Tags: Darwin