Ondertussen: Joke en haar oorontsteking - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van JokeeneriK - WaarBenJij.nu Ondertussen: Joke en haar oorontsteking - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van JokeeneriK - WaarBenJij.nu

Ondertussen: Joke en haar oorontsteking

Blijf op de hoogte en volg JokeeneriK

27 September 2014 | Australië, Alice Springs

Ja, zo ga je fit op reis, heb je toch gelijk een oorontsteking te pakken. Deze trip dus niet alleen rozengeur en maneschijn. Sowieso meer zonneschijn en bijbehorende lichte verbrandingen, maar daar gaat het nu niet over. Als mijn oor begint dicht te zitten, denk ik aan de jaarlijkse routine van uitspuiten. De doktersassistent in Jabiru durft dat niet aan, want het is iets geïrriteerd en hij is bang het te verergeren. Hij stuurt me met oordruppels weg. Oké, doen we het hier zo. Drie dagen later is het echter juist verslechterd: meer dicht en echt pijnlijk, ik denk dat mijn oor nu pas echt geïrriteerd is, en ik ook, niet gezellig voor arme eriK ... Een paar dagen later hebben we wat tijd over, dus rijden we weer 45 km. terug naar de medische post - gesloten! De volgende etappe richting zuiden dan maar een clinic bezoeken, waar de dokter concludeert dat het toch echt een oorontsteking is. Slecht horen door een gezwollen oorkanaal dus. Nadeel is dat de antibiotica (weer andere oordruppels) hieraan wel eens langer dan een week werk kan hebben. Overige advies: oor droog houden, dus niet zwemmen! Nou, eventueel met het hoofd boven water en voor de zekerheid oordoppen in ... Prima, dan heb ik toch verkoeling. Maar hopelijk is alles in orde als we bij het Great Barrier Reef aankomen, want daar wil ik toch echt minstens snorkelen! Tot slot af en toe een ibuprofen tegen de pijn en gewoon doorgaan met die reis!

• 27 September 2014 - 14:23

Ingrid:

beterschap joke.....

• 27 September 2014 - 15:20

José Roelands:

Een gewaarschuwd mens.....ga mn oren hier nog maar ff uit laten spuiten. Vervelend hoor en zeker hopen dat het straks voorbij is zodat je kunt snorkelen. Wij zijn daar rond 5 november ook! Geniet ervan en dank voor deze voorpret
    José

• 27 September 2014 - 23:38

Arend:

Tja, lastig die oren. Goed verzorgen. Sterkte en Veel beterschap!

• 28 September 2014 - 17:26

Ine:

Fijn dat je er op zich wel relaxed mee omgaat - zou zoooo zonde zijn als je niet verder kan genieten...
    En tja, zo heb je ook weer een andere kant van de Outback van dichtbij meegemaakt... flying doctors en zo, toch?
    Hoop dat het allemaal snel goed komt, veel sterkte (ook voor eriK ;-)) en veel liefs, ine

• 28 September 2014 - 20:35

Ma Pa:

Hoop dat de oor problemen snel oplossen.
    Heel pijnlijk..
    Leuke quilts. Mooie kleuren.
    Liefs pa ma .

• 29 September 2014 - 19:06

Moeke-Anneke E Vake-Luc:

Een boeiend reisverslag, prachtige dingen zien jullie, en dan dieren die zich goed laten benaderen!!
    En gaat Erik nu veranderen van instrument???

Maar vooral toch erg vervelend van de oorontsteking. Hopelijk gaat het niet te lang duren.

Luc en Anneke