De Outback in! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van JokeeneriK - WaarBenJij.nu De Outback in! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van JokeeneriK - WaarBenJij.nu

De Outback in!

Blijf op de hoogte en volg JokeeneriK

27 September 2014 | Australië, Alice Springs

Tja, free WiFi ligt hier niet voor het oprapen en we hadden niet altijd gelegenheid om internet aan te slingeren. Maar nu dan toch weer een stukje.

Zaterdag en zondag de Outback in van Katherine naar Alice Springs, het middelpunt van Australië. De highway op en de TomTom geeft aan dat je na zo'n 1.000 km. de afslag moet nemen ... 1.000 km! 'rechte' weg! Hoe cool (of eigenlijk hot) zou het zijn om vanuit Nederland 1.000 km. op een tweebaansweg af te zakken naar Zuid-Frankrijk, zonder invoegend verkeer, alleen maar rijden in een rood woestijnlandschap met wat gras, struiken en boompjes, waarbij de weg vaak aan het einde schijnbaar overgaat in de horizon! Je komt op twee dagen nog geen honderd auto's tegen, waarbij het de nationale sport is om elkaar te groeten. Zie je jezelf dat al op zwarte zaterdag doen? Onderweg nog een uitstapje naar de schitterende Devils Marbles, waar we juist op het moment van zonsondergang waren, om daarna te overnachten bij een roadhouse/hotel/camping, net als daar de lokale? bevolking in de bar luidruchtig hun rugbyhelden aanmoedigden. Uit welke spelonk deze gasten kwamen, weet bijna niemand, want er was in de verste verte geen huis te bekennen!

Uiteindelijk in het midden van Australië beland. Drie mooie dagen met wandelingen rondom Uluru (ook wel bekend als Ayers Rock) en in Kata Tjuta (gebergte the Olga's). Uluru is dan wel de bekendste attractie van the red centre, maar de wandeling bij Kata Tjuta op een uitdagender pad, was toch mooier met meer afwisseling en uitzichten. Natuurlijk de zonsondergang bij Uluru gezien met mooie kleurwisselingen van de rode rots. Verder nog wat walks met rangers gedaan en bij een didgeridoo workshop geprobeerd er geluid uit te krijgen. En zowaar, dat lukte!

Vrijdag weer wat noordelijker gereden naar Kings Canyon en zaterdag vroeg opgestaan om voor het heetst van de dag de wandeling over de kam van deze indrukwekkende rotspartijen te maken. Fantastische uitzichten met duizelingwekkende diepten als je over de rand heen kijkt.

Voorlopig zijn we de Outback nog niet uit!

• 27 September 2014 - 18:45

Ine:

Cooooool... en meteen flitsen van mooie herinneringen in mn hoofd... prachtig...
    Joke sterkte met je oor...
    Liefs ine

• 29 September 2014 - 21:30

Lizet En Henk:

We volgen jullie sinds 4 weken op de voet en hebben nu al zin om alle (geselecteerde) foto's met jullie door te nemen. Ook voor ons is het een kwestie van herinneringen ophalen bij het zien van deze mooie plaatjes. Geniet met volle teugen, beterschap en stuur snel meer nieuws over jullie fantastische reis! Grtz, Lizet en Henk

• 30 September 2014 - 22:22

Richt:

Lieve Jo en Eer! Herinneringen komen weer boven. Het is voor mij alweer 20 jaar geleden dat ik op al die prachtige plekken was, maar ik weet nog goed hoe indrukwekkend ik het allemaal vond. Jo, ik hoop dat je oor inmiddels weer een stuk beter gaat, want dat is wel echt heel irritant. Geniet nog lieve lieverds!! liefs Richt.

• 06 Oktober 2014 - 11:42

Jasper:

Haai Erik en Joke,

Mooie foto's! Geniet er van daar. Veel plezier en beterschap met dat oor van je!!
    Groetjes van mij en de rest van Flying High natuurlijk! Jasper

Tags: Kings canyon