Gorgeous Gorges - Reisverslag uit Millaa Millaa, Australië van JokeeneriK - WaarBenJij.nu Gorgeous Gorges - Reisverslag uit Millaa Millaa, Australië van JokeeneriK - WaarBenJij.nu

Gorgeous Gorges

Door: Ej

Blijf op de hoogte en volg JokeeneriK

09 Oktober 2014 | Australië, Millaa Millaa

Zo 28 sept- ma 6 okt

Zoooooo, daar zijn we dan weer!

De laatste dagen in de Outback hebben we doorgebracht in de MacDonell Ranges. Een schitterend berggebied voor korte wandelingetjes in mooie gorges en een rondtocht in Ormiston Gorge, allemaal met heerlijk heldere waterholes, maar wel koud! Op de bushcamping zien we regelmatig een dingo lopen. 's Ochtends als we door het gaasraampje van onze camper kijken zelfs op zo'n 5 meter afstand. 's Avonds liggen we tussen het gehuil van de dingo's, net wolven.

Uiteindelijk moesten we de Outback verlaten en reden via Alice Springs in een paar dagen naar het noord-oosten. We zien het landschap langzaam veranderen van lege desert naar dor grasland zonder ook maar een boompje en ten slotte naar een groen berglandschap. We overnachten op een mooie bushcamping in de Porcupine Gorge. Vlak ervoor zien we onze eerste (levende) kangoeroe's! Hèhè, het werd tijd! Na een maand Australië begonnen we al bijna te geloven dat ze niet bestonden. Om 19.00 uur is het al donker en zit je onder de mooie Australische sterrenhemel te koekeloeren. Opeens horen we geritsel naast ons en komt er een als een kangoeroe springende rat (bettong) bij ons kijken. Snel het fototoestel gepakt, daalt er een ander wezen naast ons uit een boom. Blijkt een possum te zijn. Ze lopen een beetje om ons heen te scharrelen en verdwijnen dan weer het bos en een boom in. No worries.

Da dag erop vroeg gaan rijden om zoveel mogelijk wildlife te kunnen spotten. Veel kangoeroe's, emoe's, papegaaien en bustards gezien. De auto aan de kant van de gravelroad gezet, de keuken er uit getrokken en met koffie en thee lekker ontbeten ondertussen genietend van de mooie natuur.

Die middag naar Millaa Millaa (in het gebied Tableland ten zuid-oosten van Cairns) gereden. Millaa Millaa betekent in aboriginal: veel water. Moet je niet meteen denken dat wij heel veel regen hebben gehad (we hebben zelfs nog geen druppel gezien sinds we aan deze trip begonnen!), maar hier wordt farmland afgewisseld met rainforest dat heel veel watervallen heeft. Dus vele wandelingen met elke keer als hoogtepunt een mooie waterval! En waar water is ...

• 09 Oktober 2014 - 10:15

Fransenmiep@outlook.com:

Wat een prachtige natuur.
    Geniet ervan met volle teugen.
    Wij hebben ook een prachtige na zomer.
    Slapen met beesten om de camper die heel nieuwsgierig zijn is niet mijn ding.
    Liefs pa ma .

• 09 Oktober 2014 - 12:48

Ine:

Het moet niet gekker worden... wat een mooie fotos en weer een geweldig verhaal.
    En ook Joke is aan het genieten zo te zien; niet te veel last dus, van het oor??
    Wij waren in Avifauna: klein stukje Australie in NL... maar dat heeft Joke al gezien op FB.
    Veeeeel liefs, ine

• 09 Oktober 2014 - 16:22

Moeke-Anneke En Vake-Luc:

Hoi Joke en Erik,

Ook wij waren al een tijd met spanning op het volgende verslag aan het wachten. Wat een mooi verhaal en mooie foto's.
    Nieuws uit Limburg is wel makkelijker, zeker nu met de I-pad. Wij hebben vandaag heerlijk gewandeld in het Geuldal. Dat was ook erg mooi....

Nog veel reisplezier!!
    Groetjes van ons beiden.

• 09 Oktober 2014 - 21:21

Emmie:

Hey Erik en Joke,
    Ook ik geniet van jullie reisverslagen.Ik kom net van het 35 ste verjaardagfeestje van Paul.
    Met de houtkachel aan ,is het leuk om dan jullie reisverslagen te lezen.
    Blijf doorgaan ,dan kom ik de herfst wel door:)
    liefs ,je "tante"emmie

• 09 Oktober 2014 - 22:00

Peter En Yvonne:

Nu nog de platpyrus, kookaburra en de cassowary (gevaarlijker dan een Salty !).

Goodday P&Y

• 11 Oktober 2014 - 09:50