Wildlife in groen Australië - Reisverslag uit Millaa Millaa, Australië van JokeeneriK - WaarBenJij.nu Wildlife in groen Australië - Reisverslag uit Millaa Millaa, Australië van JokeeneriK - WaarBenJij.nu

Wildlife in groen Australië

Door: Ej

Blijf op de hoogte en volg JokeeneriK

10 Oktober 2014 | Australië, Millaa Millaa

7 okt - 9 okt
Na de watervallen in Millaa Millaa een klein stukje noordwaarts gereden naar Lake Eacham. Een fantastische camping waar de eigenaren ons veel info gaven over wat er is te zien in de omgeving. Er is een grote geweldige campkitchen waar iedereen gebruik van kan maken. Omdat het hier in de avond redelijk afkoelt en om ons gas te sparen, maakten wij daar natuurlijk ook gebruik van. Zo kwamen we gelijk de eerste avond aan de praat met een leuk Duits stel dat professioneel wildlife fotografeert. Alle eigen foto's van ons onbekenden dieren moesten we natuurlijk even laten zien, zodat elk beestje ook een naam kreeg.

Deze dagen wandelingen gelopen rondom twee meren, waar pelikanen dreven, wegspringende musky rat-kangaroos ons pad kruisten en we te laat waren om een slang te fotograferen. Ook nog twee vijgenbomen van 500 jaar bewonderd, machtig mooi! Op een ochtend langs een kreek ge(s)lopen waar schildpadjes en vogelbekdieren zwommen. En een middag naar een theeplantage geweest waar boomkangoeroes waren. Eigenlijk is het hier één grote dierentuin!

Het Duitse stel Sandro en Carolin nam ons woensdag mee de bergen in voor een avondje spotlighting. Mooi om te zien hoe zij te werk gaan: sterke zaklantaarns om te spotten en een 5 kilo zware camera om foto's te maken. Ongelooflijk hoe goed zij konden spotten en zo konden wij vier verschillende soorten possums zien, eentje zelfs met een jonkie. Laat terug op de camping en dan komt natuurlijk de Oud-Hollandsche Pannekoeckenbakker naar boven! Gezellig!

Donderdag wasdag op de camping en de dagboeken bijgewerkt, in de mooie tuin, waar we ook weer vogels kunnen zien. Nu nog even gebruik maken van de free WiFi op de camping en dan door naar Daintree NP!

• 10 Oktober 2014 - 08:10

Ingrid:

hahaha ik vind het commentaar bij de foto's geweldig !!!

• 10 Oktober 2014 - 09:37

Ine:

Blijven schrijven en foto's blijven plaatsen: heerlijk om een beetje mee te kunnen genieten!
    Liefs xxx ine

• 10 Oktober 2014 - 10:01

Peter:

Awesome kitchen, corrugated steel plate...

• 11 Oktober 2014 - 08:06

Moeke-Anneke:

Ik dacht zo maar even opnieuw naar de vorige foto's te kijken en daar was alweer zo'n mooie reeks. Die dierenfoto's zijn werkelijk ongelooflijk. En dan die krachtpatser!!!
    Geniet maar verder. Liefs, moeke-Anneke

• 11 Oktober 2014 - 08:30

Marieke:

Hallo Joke, zo leuk om het met ons te delen, hele mooie fotos ! Geniet ervan ! en blijf ons op de hoogte houden, liefs, Marieke

• 11 Oktober 2014 - 09:49

Lianne:

Het ziet er echt supergaaf uit allemaal. Jaloers! geniet ervan,
    liefs Lianne

• 11 Oktober 2014 - 16:34

Miranda:

Echt geweldig om jullie reis te volgen. Hier beleven we een Indian summer maar vandaag in het brabantse heel hollands: "veul regen"

• 13 Oktober 2014 - 19:11

Helen:

Wauwwwww joke en erik wat een vakantie hebben jullie.spannend , avontuurlijk, en onvergetelijk.
    ben jaloers op jullie , en op de vakantie die jullie hebben in dat prachtige land.
    Geniet ze.
    Groetjes . Helen

• 14 Oktober 2014 - 12:00

Marion (concierge):

Zooooooo mooie foto's en dito verhalen zeg!

• 14 Oktober 2014 - 17:52

Vake Luc:

Een beetje laat, maar ik heb ook genoten van de foto's. Ons verblijf in Limburg was heel leuk, maar we hebben geen possums gezien. Blijf ervan genieten daar!

• 15 Oktober 2014 - 22:46

Richt:

Lieve Jo en Eer, blijft inderdaad heel leuk om jullie avonturen te lezen en de foto's te bekijken. Blijf genieten! liefs Richt.

• 19 Oktober 2014 - 23:01

Frans En Miep.:

Beter laat dan nooit.
    Genieten maar ook wij van jullie mooie verhalen.
    Knuffel uit elden
    Pa ma