Daintree & GB Reef - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van JokeeneriK - WaarBenJij.nu Daintree & GB Reef - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van JokeeneriK - WaarBenJij.nu

Daintree & GB Reef

Door: Ej

Blijf op de hoogte en volg JokeeneriK

18 Oktober 2014 | Australië, Port Douglas

Eerste stop in Daintree National Park was de Mossman Gorge. De kloof vonden wij wat tegenvallen, maar tijdens een rondwandeling zagen we een slang, lang(durig) en duidelijk genoeg om ook te kunnen fotograferen! We reden door naar een camping bij Cape Tribulation, twee stappen van het strand.

De volgende dag liepen we een stevige wandeling naar lookout Mt. Sorrow. Er zaten flinke klimmen in en met het vochtige regenwoud zorgde dat voor een goede zweetpartij. Eindpunt was een uitkijkplatform met zicht naar twee kanten, maar een welverdiend bankje na de inspanning ontbrak helaas. Daarna de zee in gedoken, nou ja 'gedoken' ... we moesten honderd meter lopen en stonden nog pas tot de knieën in het warme water (27 graden!). De kans op crocs is zeer klein hier, verzekerden ze ons bij de receptie.

Apart om te zien hoe het strand meteen overgaat in rainforest en zo kan je dan ook over veel kleine (boardwalk) paden lopen door sprookjesachtige mangroven, waar we de grote knalblauwe Ulysses (vlinders) weer niet op de foto krijgen.

Bij Daintree Village nog een birdwatchingcruise in de vroege ochtend gedaan. Een wekker, wat was dat ook al weer? Maar we hadden die niet nodig, want de krijsende vliegende honden waren er al eerder bij. Tijdens de boottocht veel gekleurde vogels, maar ook nog een krokodil en als klapper een python die in een boom opgekruld lag! 's Middags tijdens een ritje in de omgeving even een napje op het strand gedaan (we waren ook zo vroeg opgestaan ;-)) Nou waarschuwen ze daar overal voor crocs en stingers, maar niet voor sandflies! Joke telt de volgende dag zeker 100 bultjes op haar lichaam en jeuken dat ze doen!

Dinsdag naar Port Douglas verkast. Lekkere lunch op een terrasje genomen, daarna de crocvrije zee in en naar een uitzichtpunt geklommen. Terug naar de camping de eerste echte regenbui, het moet niet gekker worden!

De dag erop wilden we even een snorkelcruise boeken, maar in het dorp gingen we een galerie binnen en even later liepen we met drie Aboriginal kunstwerken de deur uit (hèhè, heeft Joke eindelijk een verjaardagscadeau voor Erik voor de afgelopen 5 jaar gevonden).

De snorkeltrip naar de Outer Reef was top*. Drie mooie spots waar je midden op zee vlak boven koraal kon zwemmen. Veel gekleurde vissen en een mega grote vis, die steeds onder de boot zwom en je zelfs ook kon aanraken - vreemde huid, maar wel grappig. Ook lekker gegeten en geluierd tijdens de trip naar en van het Reef. Op de terugweg werden we nog een kwartier vergezeld door ruim twintig dolfijnen: fantastisch om ze uit het water net voor de boot te zien springen!

Op naar nog meer rainforest en Reef!

* O ja, nog iedereen bedankt voor de beterschapswensen! Het heeft geholpen: na een week was de oorpijn weg en nog een week later was de ontsteking verdwenen en kon ik weer horen. De zee in, ook met het snorkelen constant onder water, voor de zekerheid met oordoppen, ging goed.

• 18 Oktober 2014 - 08:37

Leendert:

Geniet ervan het is een belevenis die niet herhaald kan worden.Groetjes.

• 18 Oktober 2014 - 09:06

Lianne:

ja, doe mij maar een bounty :-)

• 18 Oktober 2014 - 09:18

Ine:

Sjonge jonge... het is niet eerlijke... jullie daar en wij hier ;-)
    Klinkt allemaal super en ziet er gewedlig uit: ik word er stil van...
    Liefs ine

• 18 Oktober 2014 - 16:14

Moeke-Anneke:

Nou, kunnen jullie dat nog allemaal bevatten??? Het ene verslag is haast nog spectaculairder dan het andere.
    Liefs, moeke-Anneke

• 18 Oktober 2014 - 22:39

Pauline:

Gaaf hoor, zoveel dieren in korte tijd!

• 18 Oktober 2014 - 23:34

Maartje:

Wauw......super gaaf allemaal! Wat zijn jullie onwijs aan het genieten :-)

• 19 Oktober 2014 - 22:51

Miep En Frans:

Wat een mooie foto's en verhalen Zijn jullie nog niet verzadigd . ?
    Liefs pa ma

• 20 Oktober 2014 - 11:01

Marion:

Prrrrrrrrachtige foto's en dito verhalen! Geniet ze!

• 22 Oktober 2014 - 16:11

Indra:

Wat een ongelooflijk mooie trip maken jullie! Echt super. Wat een geweldige foto's.
    Ik weet nu al waar mijn kinderen naar toe willen als ze al die super foto's zien.... ff doorsparen...;-)
    Veel liefs en geniet er nog van! Hier is het maar koud en herfstig.

xx Indra, Rick en kids

• 22 Oktober 2014 - 19:00

Wim En Marianne Van De Velde:

Hoi Joke en Erik, Misschien ken je me nog uit een ver verleden. Ik ben Marianne, de dochter van tante Cisca. Van je ouders je gegevens gekregen. Omdat we er al een paar keer geweest zijn dragen we Australië een "warm" hart toe. Daarom willen we jullie blog graag volgen en hebben we ons vandaag aangemeld. Wat een prachtige reis maken jullie! We zijn onder de indruk! Hartelijke groeten, Wim en Marianne.

• 27 Oktober 2014 - 20:50

Frank Blous:

Goed zo, Joke! Gelukkig geen oorpijn meer en nu op naar Mission Beach. Dat verhaal van 24 oktober ga ik nu lezen.