Glass House Mountains - Lamington NP - Wollomombi - Reisverslag uit Wollomombi, Australië van JokeeneriK - WaarBenJij.nu Glass House Mountains - Lamington NP - Wollomombi - Reisverslag uit Wollomombi, Australië van JokeeneriK - WaarBenJij.nu

Glass House Mountains - Lamington NP - Wollomombi

Door: Ej

Blijf op de hoogte en volg JokeeneriK

07 November 2014 | Australië, Wollomombi

Vrijdag lieten we het strand weer achter ons en zochten het hogerop. We hebben wat uren doorgebracht in de Glass House Mountains, enkele vulkaankegels die onverwacht uit het kustlandschap oprijzen. Een uitzichtpunt met wandelingetje gedaan en een topje bedwongen dat een mooie view rondom gaf. Ook zagen we fantastisch bloeiende jacarandas (deed ons denken aan Zuid-Afrika) en weer eens een prachtige vlinder. Dan de snelweg, bahbah, tweebaans, veel auto's en in een file dwars door Brisbane. We kronkelen pas in het donker de bergen in en parkeren op de campground, waar we nog bezoek krijgen van twee possums, moeder en puberjong, schattig!

Lammington National Park: wat een gevarieerd geweldig rainforest! We hebben bij Binna Burra drie nachten gekampeerd, op een tussenliggende bushcamping overnacht en op de bushcamping van de Green Mountains (vlak bij O'Reilly's) geslapen. Het waren vier heerlijke dagen met wandelingen in een afwisselend landschap van dicht woud, lichter bos en laag struikgewas, op een hoogte rond de 800 meter. We genoten van veel verre uitzichten, idyllische watervalletjes en natuurlijk weer wildlife! Er waren meer possums, weer 'nieuwe' mooie vogels (veel bontgekleurde papegaaien vlogen je letterlijk om de oren), wallabies, pademelons (ook een springdiertje), een varaan, een skink, een blauw-en-witte kreeft in een kreek én koala's! Eentje werd ons, net als een erg grote en zeer giftige spin, aangewezen tijdens een guided spotlighting tour in de avond; de tweede ontdekte Joke zelf tijdens een wandeling, in daglicht, dichterbij en ook met vrij zicht erop: super!

Dan volgden twee rijdagen. Woensdag eindigden we bij de Wollomombi Falls, die helaas droog stond. Waren we daarvoor omgereden? En toen ging het ook nog gieten, hagelen en onweren! Voor het eerst in twee maanden konden we niet buiten koken. Gelukkig was bij het uitkijkpunt een grote shelter met picknicktafel, waar we overdekt hebben gekookt en gegeten. Daarna door de nog steeds stromende regen naar de bushcamping ernaast gereden om te overnachten. De volgende zonnige dag wilden we het landschap nog met blauwe lucht fotograferen, maar het mooiste was dat de urenlange bui ook had gezorgd voor een bulderende waterval!

Als je inmiddels wel eens iets anders wil dan een verslag over dieren, we gaan nu (vrienden in) een grote stad bezoeken: Sydney (en Michael & Becca), here we come!

• 07 November 2014 - 09:26

Ine:

Veel groetjes uit t, iets minder spectaculaire, Geneve...
    xxx ine

• 07 November 2014 - 10:08

Emmie Povel:

Alweer een geweldig bericht.Ik lees ze met plezier,en zet soms mijn Australië c.d `s op,om nog meer de sfeer te laten binnenkomen:)
    Van Tony O`Conner!
    liefs emmie

• 07 November 2014 - 13:48

Fanneke:

Wat zien jullie veel dieren, echt gaaf zeg. Nog heel veel plezier.
    Groet Fanneke

• 08 November 2014 - 07:08

Lizet En Henk:

We beginnen jullie nu echt te missen!
    Jullie krijgen nog een maand en dan terugkomen.

• 08 November 2014 - 09:36

Lianne:

Mooie foto's weer! maar niet te vaak met Tarzan op stap. liefs Lianne

• 08 November 2014 - 10:13

Frans Miep :

Het was weer leuk om iets te lezen.
    Veel plezier bij jullie vrienden.
    Liefs uit Elden.
    Pa ma .

• 09 November 2014 - 16:52

Irmgard:

Ha die Joke en Erik,

echt genieten van jullie verslag en bijbehorende foto's. Geniet nog die laatste weken!

• 09 November 2014 - 20:02

Richt:

Jjjjjjjeeeeeeeezus!!! Wat ziet het er toch allemaal gaaf uit!! Ik word al rustig van de foto's, die natuur, echt heerlijk! Wij druk in de verhuizing, over vier nachtjes gaan we daar slapen!! Er is al gestuukt en er wordt nu nog even speedy gelatext. Heel spannend allemaal! Geniet nog!! Liefs Richt. Ook liefs van Mark!

• 11 November 2014 - 08:45

José Roelands:

We zijn echt reismaatjes op afstand nu. Zo jammer dat Lamington er voor ons niet meer in zit. Maar fijn om te lezen hoe prachtig het er is. Wij zitten nu op 1717, prachtig gebied!! Succes met de rest van de reis